Otros perfiles
Amb l'entrada en vigor de la nova Directiva europea de serveis de pagament (PSD2) s'incrementarà la seguretat en les compres que efectuïs en comerç electrònic.
PSD2: Més seguretat en les teves compres en comerç electrònic
Com s'aplicarà aquest increment de la seguretat en el moment de la compra?
Fins ara, quan compres a internet en els comerços que utilitzen un sistema de pagament segur, validem la teva identitat sol·licitant-te, en el moment del pagament, que introdueixis una clau de 6 dígits que s'envia al teu dispositiu mòbil. En canvi, en els comerços que no utilitzen aquest sistema de pagament segur pots comprar sense aquesta clau.
Amb l'aplicació de la nova normativa, abans que finalitzi 2020 tots els comerços electrònics que operen a Europa hauran d'utilitzar el sistema de comerç electrònic segur.
Això vol dir que validarem la teva identitat a la majoria de les compres en comerç electrònic que facis des del teu ordinador o qualsevol dispositiu mòbil. La validació ja no es farà introduint la clau de 6 dígits, si no que hauràs de confirmar la compra a través de l'app CaixaBankNow des d'un dispositiu mòbil de confiança.
Com fer que el teu dispositiu mòbil sigui de confiança?
La primera vegada que accedeixis a l'app CaixaBankNow des d'un dispositiu mòbil, et demanarem que validis la teva identitat mitjançant un codi que t'enviarem al teu telèfon o amb l'aplicació CaixaBank Sign, si la tens descarregada.
Quan començaré a validar les meves compres amb l'app CaixaBankNow?
Aquest canvi començaràs a notar-lo a partir de l'estiu de 2020, per la qual cosa és important que tinguis descarregada l'aplicació CaixaBankNow i les notificacions activades. Accés a la descàrrega de l'app CaixaBankNow
Encara que serà un procés senzill, posarem a la teva disposició tutorials de com fer el nou procés de validació quan facis una compra.
- En cas de pèrdua del teu dispositiu mòbil, hauràs de trucar al servei d'Atenció de CaixaBankNow 24 h 93 887 25 25/900 40 40 90 o si ets a l'estranger el +34 938 87 25 25, i bloquejarem el teu identificador de CaixaBankNow.
- És important que tinguem actualitzat el teu telèfon mòbil i la teva adreça de correu electrònic. Són els mitjans amb els quals ens comunicarem amb tu en cas que detectem qualsevol incidència que pugui afectar la teva seguretat. Pots actualitzar les teves dades entrant a CaixaBankNow, a Configuració (part superior dreta) > Modificar les meves dades personals > Modificar telèfons o Modificar correu electrònic.
- I recorda que, si detectes una operació sospitosa en alguna de les teves targetes, tu mateix pots limitar-ne l'operativa, com ara reintegraments en caixers o compres per Internet, i bloquejar temporalment les teves targetes d'una manera fàcil i ràpida. Consulta aquí més informació per saber com fer-ho.