Accessibilitat física a les nostres oficines
Les nostres oficines estan dissenyades per ser accessibles físicament, amb rampes d'accés, portes automàtiques i taulells adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Aquest enfocament inclusiu assegura que tots els nostres clients puguin accedir als nostres serveis de manera còmoda i autònoma.
Compromís amb l'accessibilitat en caixers automàtics
Actualment, el 100% dels nostres caixers a Espanya estan dissenyats per ser accessibles, incorporant funcionalitats com vídeos d'ajuda en llenguatge de signes, opcions guiades per veu per a persones amb discapacitat visual, menús fàcils d'entendre i pantalles amb alt contrast. Aquestes característiques asseguren que els nostres serveis siguin inclusius i accessibles per a tots.
Innovació i millora contínua
En el nostre compromís amb l'accessibilitat, participem en programes com APSIS4all, que busquen desenvolupar tecnologies perquè totes les persones, independentment de les seves necessitats, puguin operar de manera autònoma als nostres caixers automàtics
Estem treballant per fer evolucionar l'accessibilitat cap a un menú de les operatives disponibles en caixers universalment accessibles sense que calgui fer l'activació prèvia d'un menú d'alt contrast o d'un menú guiat per veu.
Els nostres menús d'accessibilitat en caixers permeten l'activació d'alt contrast i d'un menú guiat per veu dels menús combinant aquestes funcionalitats amb un teclat braille que permet la interacció per part dels clients amb discapacitat visual.
Compromís amb l'accessibilitat digital
Estem compromesos amb la creació d'una experiència digital inclusiva per a tots els nostres clients. Implementem estàndards d'accessibilitat reconeguts internacionalment, com les Directrius per a l'accessibilitat del contingut web (WCAG), per assegurar que els nostres serveis digitals siguin accessibles per a tots.
Això inclou la incorporació de funcions com la navegació per teclat, la compatibilitat amb lectors de pantalla i l'optimització de contrast de colors.
El nostre objectiu és proporcionar una experiència digital sense barreres, per permetre que tots els usuaris accedeixin als nostres serveis de manera eficient i còmoda, per això estem treballant per aconseguir el nivell AA de l'estàndard de les WCAG 2.2. en totes les nostres webs i apps.
Accessibilitat i Obra Social
A través de la seva Obra Social, CaixaBank, caracteritzada per tenir un fort compromís social i una vocació de servei i treball a favor de l'interès general, duu a terme activitats de caràcter social, educatiu, cultural, científic i mediambiental. Seguint amb l'esperit de donar resposta a les necessitats socials sense excloure ningú, l'Obra Social dissenya totes les pàgines del seu portal de manera accessible. Per complir els requisits marcats per la WAI, s'han aplicat els estàndards web en la construcció de les pàgines del portal mitjançant HTML per al contingut i CSS per a l'aparença. A més, s'han introduït:
- Aplicacions i ajuts per a la navegació.
- Avisos de noves finestres.
- Avisos de canvi de format.
- Ajuts per visualitzar els continguts.
- Augment i reducció de la mida de lletra.
- Canvi dels colors de fons o text.
- Textos alternatius en imatges.
- Enllaços clars i concisos perquè es puguin entendre fora de context.
- Adaptació de navegadors parlats.
- Vídeos accessibles amb subtitulació i amb contingut alternatiu.