Otros perfiles
El compte corrent CaixaBank és el primer pas per poder ingressar i treure els teus diners en qualsevol moment i sempre que vulguis.
Obre un compte i podràs accedir a l'àmplia oferta de productes i serveis que oferim. A més, si domicilies la nòmina i els rebuts, podràs gaudir dels serveis bàsics per al teu dia a dia sense cap cost1.
Avantatges del Compte Corrent
-
Treu diners des de qualsevol caixer CaixaBank
-
Paga amb la teva targeta de crèdit Visa Classic o Visa&Pay2
-
Consulta els teus moviments de manera immediata des de la teva banca digital CaixaBankNow
-
Gestiona els teus ingressos i despeses des de Mis Finanzas
-
Envia transferències fàcilment o fes un Bizum
-
Sol·licita els teus certificats simples per CaixaBankNow
-
Ingressa xecs nacionals en euros
-
Beneficia't del 0% TAE per a saldos mitjans de 5.000 € a l'any1
-
Manteniment i administració de comptes sense comissions1
Obre el teu compte ara, i descobreix com no pagar comissions amb el programa Dia a Dia1.
Dia a Dia és un programa que agrupa i permet gestionar els principals serveis i productes per gaudir sense límit en una única quota.
Documentació
-
Informació sobre comissions
També et pot interessar
Resolem els teus dubtes sobre comptes corrents
És un dipòsit on pots ingressar i del qual pots retirar diners de manera immediata i sense penalització.
A més d'ingressar i retirar diners, el compte, que s'identifica mitjançant un IBAN, és la base per poder fer altres operatives bancàries com ara transferències de diners a un altre compte corrent (teu o d'un tercer) o permetre que et cobrin rebuts domiciliats (com factures de la llum o del gimnàs). Pots obtenir més informació sobre aquestes operatives al següent enllaç.
Els costos més habituals per ús del teu compte corrent, els trobaràs al Document Informatiu de Comissions (DIC). El document està disponible en aquesta pàgina web, accedint a cada tipus de compte.
A més, pots consultar els preus habitualment aplicats als serveis bancaris prestats amb més freqüència (Annex 1) en aquest enllaç.
Pots fer-ho des d'una oficina o des d'aquesta mateixa pàgina web. En el procés d'alta t'indicarem quina documentació o informació has de donar-nos.
Especialment si obres el compte per Internet, llegeix atentament la documentació precontractual i el contracte que et mostrarem i pregunta'ns qualsevol dubte que tinguis en el telèfon 93 887 25 25 o al 900 40 40 90.
Sí, però has de tenir en compte que les altres persones que comparteixin el compte amb tu podran operar i retirar diners del compte sense que hagis d'autoritzar-ho.
Podrem pagar per tu —però no hi estarem obligats— per evitar-te problemes amb el receptor dels diners, però tingues en compte que et cobrarem pels diners que t'hem prestat. Si no vols que ho fem, hauràs d'indicar-nos-ho.
T'aplicarem l'equivalència de la moneda que vulguis amb l'euro, més un percentatge. Aquí pots veure els tipus de canvi que apliquem:
Tipus de canvi per a operacions de compravenda de divises i/o bitllets estrangers.
Haurem de veure què ha passat, però és essencial que comuniquis qualsevol incident que tinguis com més aviat millor. Aquí et deixem l'enllaç amb diferents contactes telefònics on pots trucar, segons la incidència que tinguis.
CaixaBank està adherida al Fons de Garantia de Dipòsits, que cobreix fins a 100.000 euros per dipositant i entitat de crèdit. Si vols més informació, pots obtenir-la aquí.
Portal del Client Bancari de Banc d'Espanya.
Finances per a tots (web informatiu creat pel Banc d'Espanya i la Comissió Nacional del Mercat de Valors).
Anomenem servei de caixa el conjunt de serveis relacionats amb els seus comptes de caràcter transaccional, com cobraments i pagaments que ens ordena sobre els seus comptes, com ara ingressos, retirades de diners en efectiu, transferències, peticions d'extractes i altres consultes.
A CaixaBank prestem el servei de caixa a través dels canals següents:
(A) Caixers; (B) CaixaBankNow; (C) presencialment a finestreta: A i B. La prestació del servei de caixa a través de caixers automàtics i CaixaBankNow es fa en règim d'autoservei. Aquests canals estan disponibles les 24 hores del dia cada dia de la setmana i no tenen cost addicional. CaixaBank posa a disposició dels usuaris d'aquests canals un servei d'assistència per a la resolució de consultes i incidències al qual es pot accedir a través del telèfon gratuït 900 40 40 90.
C. La prestació del servei de caixa a finestreta es fa mitjançant un gestor comercial que atén personalment l'usuari. Aquest servei no està disponible a totes les oficines. Per exemple, a les oficines Store. Pot consultar les oficines amb servei de caixa habilitat a https://www.CaixaBank.es/apl/localizador/caixamaps/index_es.html o trucant al 900 40 40 90. L'horari del servei de caixa a finestreta coincideix amb l'horari d'obertura comercial de l'oficina. Avui dia és de dilluns a divendres, de 8.15 h a 14.30 h, i dijous, de 16.15 h a 18.30 h. En horari d'estiu (del maig al setembre) les oficines romanen tancades dijous a la tarda.
Sí, si vostè pertany al programa dia a dia o és client d'Imagin.
Si per fer reintegraments en efectiu, transferències i traspassos, pagament de rebuts no domiciliats (llevat de tributs) i petició d'extractes, vostè requereix l'atenció personalitzada d'un gestor comercial (servei de caixa a finestreta), CaixaBank li cobrarà un preu específic de 2 euros per cada operació sota les condicions següents:
- No es cobra si l'operació no es pot fer per caixers automàtics perquè els caixers adscrits a l'oficina no funcionen correctament a causa d'una incidència tècnica, ja que el compromís de CaixaBank és facilitar-li sempre alguna forma d'accés al servei de caixa sense cost.
- Queden exempts del pagament: Els usuaris més grans de 65 anys per a les primeres 5 operacions que facin per finestreta cada mes, els menors de 18 anys, els discapacitats i els titulars de comptes HolaBank, compte de pagament bàsic, social o d'inserció.
- El preu del servei de caixa per finestreta és independent del preu de les operacions que es facin a través d'aquest canal i de la quota del dia a dia. Es genera en el moment en què es fa l'operació i es liquida i es carrega en el compte l'endemà.
No, Mai. CaixaBank no cobra cap cost a clients i no clients que ingressen efectiu en un compte propi o en un compte d'un tercer.
Perquè pugui emetre's per part del beneficiari un càrrec (rebut), és necessari que hi hagi una ordre de domiciliació o mandat, signada per l'ordenant/deutor, que autoritza a efectuar el càrrec en el seu compte dels cobraments iniciats per aquell ordenant/beneficiari.
Si no existeix aquest mandat, es considerarà que l'operació no està autoritzada.
Encara que els càrrecs siguin d'un import elevat, si el titular del compte (ordenant/deutor) no ha donat ordre de revocació, els càrrecs es carreguen en el compte, atès que s'entén que l'ordenant del càrrec disposa de l'autorització o del mandat del client per al càrrec. Si el client no hi està conforme, disposarà del dret de devolució corresponent, podent sol·licitar la devolució en els terminis següents:
- Sense condicions, durant les 8 primeres setmanes després del càrrec del rebut.
- En cas que no hi hagi autorització o mandat per al càrrec, durant els 13 mesos posteriors al càrrec d'aquest.
La devolució es pot sol·licitar a través de CaixaBankNow, de l'app, així com presencialment a l'oficina mitjançant la signatura d'un document específic per a això.
En cas d'incompliment d'una obligació de pagament, ens obligarà a destinar recursos immediatament per posar al dia el deute impagat. 1r) Se li reclamarà per i) comunicacions telemàtiques (p. ex., SMS o mitjans similars), ii) correu electrònic i/o bústia de banca electrònica (com l'actual CaixaBankNow), quan vostè hagi acordat aquestes vies de comunicació amb CaixaBank i iii) una o diverses trucades telefòniques (el nombre i progressió s'adaptarà a les circumstàncies particulars de cada impagat i cada client –com a mínim, sempre es faran dos (2) intents per intentar establir contacte personal amb vostè–) o qualsevol altre mètode personalitzat que ens permeti posar-nos en contacte amb vostè La compensació de costos de cobrament per les anteriors gestions és de 40 €, llevat que s'indiqui un altre preu a les condicions particulars (preval l'indicat a les condicions particulars) 2n) Si l'impagament persisteix 15 dies després, es podrà remetre addicionalment un burofax o equivalent amb certificació de contingut i rebut. La compensació actual d'aquest cost és de 24 €. La primera compensació i) només es meritarà en deutes superiors a 60 €, ii) únicament després de fer efectivament les concretes gestions de cobrament descrites i iii) un mateix impagament no podrà generar més d'una compensació. La 2a compensació i) només es meritarà en deutes superiors a 300 €, ii) només després de la remissió efectiva del burofax per persistència de l'impagament i iii) un mateix impagament no generarà més d'una compensació. Costos de cobrament i interès de demora són diferents. Els recursos efectivament destinats per posar al dia el deute impagat són els costos de cobrament; el benefici deixat de percebre que ocasiona l'impagament és l'Interès de demora.
Actualment, i per decisió de l'entitat, l'import que es cobra per les gestions efectuades davant un impagament puja a 35 euros. A partir del mes de gener de 2023, cessa la meritació d'aquest import, i en cas d'impagament s'aplicaran els 40 euros establerts al contracte. La resta de les condicions que regulen aquesta compensació queden invariables.
Les transferències immediates són un tipus de transferència bancària que arriba al seu destí en menys de 10 segons i que funciona gràcies a l'esquema europeu SEPA Instant Credit Transfer (SCT Inst).
Des del 14 de febrer de 2018, els espanyols poden enviar transferències immediates a tota la zona SEPA (que inclou tots els països de la Unió Europa i altres països de la zona com Anglaterra o Andorra, entre altres). Actualment, l'import màxim per fer una transferència immediata és de 100.000 euros per operació.
Per autoritzar una operació ha de prémer el botó d'acceptació/finalització inserit en la pantalla de confirmació que li presentarem en l'entorn de CaixaBankNow o de CaixaBankSign. És important que llegeixi amb deteniment el missatge descriptiu que apareix al costat d'aquests botons. Si té dubtes sobre el seu significat, cancel·li l'operació i consulti al telèfon gratuït 900 40 40 90 o al seu gestor personal.
Per assegurar-nos que és vostè qui està autoritzant una operació, verifiquem la seva identitat mitjançant una combinació de dos elements o factors d'autenticació que prèviament hem associat a vostè de manera segura i unívoca. Aquests elements sempre pertanyeran a dues categories diferents de tres possibles: una cosa que només vostè sap (una contrasenya); una cosa que només vostè té (p.e. el seu telèfon mòbil); una cosa que només vostè és (p.e. la seva empremta dactilar).
Avui dia, els mètodes de verificació que utilitzem es basen en el coneixement (contrasenya de CaixaBankNow) i possessió (el telèfon mòbil en què té instal·lada l'aplicació CaixaBankSign o on rep una OPTSMS). No obstant això, ha de saber que podrem canviar-los sempre que amb ells millorem la seva experiència d'ús i/o reforcem la seva seguretat. En tals casos, li ho comunicarem amb prou antelació.
I recordi, ni nosaltres ni ningú que treballi per a nosaltres (agents, tècnics, etc.) li demanarem mai que ens faciliti la seva contrasenya, OTPs o altres codis de seguretat (ni per telèfon, ni correu electrònic, ni SMS, ni xarxes socials). Si algú ho fa, segurament està sent víctima d'un frau.
- Límits operatius. Vostè pot establir límits a l'import de les operacions que es poden fer des de CaixaBankNow. Pot consultar aquests límits en l'entorn de CaixaBankNow/configuració personal/Contractes i sol·licitar-ne la modificació a la seva oficina gestora, sense cap cost.
- Informació actualitzada en matèria de seguretat. Mantenim actualitzada una pàgina web amb recomanacions en matèria de seguretat a la qual pot accedir a través de la secció de seguretat de la pàgina web de CaixaBank. Així mateix, li remetem periòdicament al seu correu electrònic o a la bústia de comunicats de CaixaBankNow una newsletter “CaixaBankProtectNews” amb les novetats que es vagin produint. En particular sobre la forma d'operar dels ciberdelinqüents.
- Bústia de correu per a la detecció primerenca de ciberestafes: [email protected] Si té dubtes sobre l'autenticitat de missatges que, en nom de CaixaBank, pugui rebre per correu electrònic, SMS o altres canals digitals, pot remetre'ls a aquesta adreça de correu electrònic. Un equip especialitzat analitzarà l'autenticitat del missatge i l'informarà sobre les seves conclusions, sense cap cost.
- Alertes de seguretat que rebrà a través del seu telèfon mòbil, mitjançant notificacions push en l'entorn de CaixaBankNow (recomanem que activi les notificacions en el seu dispositiu) o mitjançant SMS.
- Gestió de dispositius. Pot consultar els dispositius (mòbils, ordinadors, tauletes) que accedeixen a la seva banca digital per detectar qualsevol irregularitat o per donar de baixa dispositius que ja no utilitza. La ruta d'accés és CaixabankNow/configuració personal/seguretat/gestionar els meus dispositius.
https://www.caixabank.es/particular/seguridad/seguridad_es.html
Parlem de les condicions de disponibilitat. Si aquest és solidari o indistint, suposa que qualsevol dels titulars pot fer, amb la seva única firma, qualsevol operació. Si, per contra, és mancomunat o “conjunt”, serà necessària la signatura de tots els titulars (o diversos d'ells) per fer qualsevol operació.
Si aquestes ordres dificulten la gestió del compte, podem veure'ns obligats a bloquejar el compte i suspendre els serveis que prestem, fins que els titulars resolguin les seves diferències, o bé l'autoritat judicial determini el que procedeixi.
En determinats casos podríem fins i tot haver de consignar els diners dipositats i lliurar-los a l'autoritat judicial competent, comunicant als titulars el motiu concret del bloqueig.
Sí. Podrà sol·licitar en qualsevol moment la seva baixa com a cotitular d'un compte, no sent necessari que la resta de titulars amb els quals comparteix el compte ho autoritzin.
Podem oposar-nos a cancel·lar un compte si la seva contractació va ser obligatòria per poder contractar i gestionar els cobraments i els pagaments derivats d'un altre servei financer, com un préstec personal o hipotecari. En aquests casos estem obligats a mantenir el preu del compte, mentre aquest no es destini a altres usos.
Qualsevol persona física que no disposi d'un altre compte de pagament a Espanya té dret a accedir a un compte de pagament bàsic, excepte en determinats supòsits regulats normativament (Reial decret llei 19/2017, de 24 de novembre). Per disposar d'un compte de pagament bàsic no és obligatori adquirir altres productes o serveis de l'entitat.
Pot ampliar la informació i les condicions per a la contractació d'aquest compte al nostre web caixabank.es/particular/comptes/compte de pagament bàsic.
Sí. Podem proposar-li un canvi en els preus dels serveis i d'altres condicions si considerem que és necessari per adaptar-les a condicions de mercat, a canvis tecnològics, organitzatius o derivats de l'evolució del marc legal, així com per introduir millores en la seguretat o l'experiència d'usuari.
Li comunicarem la nostra proposta amb una antelació mínima de 2 mesos a la data prevista per a l'entrada en vigor de les noves condicions. Durant aquest temps, podrà exercir el seu dret a oposar-se a la mesura proposada. Si finalment decideix oposar-s'hi, cancel·larem el seu contracte sense que això li ocasioni cap cost addicional.
En la comunicació sempre l'informarem del canal a través del qual podrà exercir el seu dret d'oposició. Almenys, la seva oficina gestora i un canal a distància.