La teva seguretat també s'incrementa en les compres presencials contactless que fas

La nova Directiva Europea de Serveis de Pagament (PSD2) incrementa la seguretat en les compres presencials contactless.

La PSD2 estableix que s'ha d'introduir el número secret PIN1 amb més freqüència en les compres presencials contactless2 per verificar la identitat de qui fa el pagament.

Com m'afecta aquest canvi?

L'únic canvi que notaràs és que hauràs d'introduir el número secret PIN en alguna de les compres contactless.

Fins ara, quan feies compres contactless d'un import inferior a 50€, no calia introduir el número secret PIN de la targeta.

A partir d'ara, quan acumulis a les teves compres contactless un import igual o superior a 150 €, hauràs de verificar la teva identitat en el terminal de pagament (datàfon) del comerç introduint el teu número secret PIN; d'aquesta manera, es garanteix que qui fa la compra és el titular de la targeta.

Després d'aproximar la teva targeta al terminal de pagament (datàfon) del comerç per fer la compra, només has de seguir les instruccions que hi apareixen a la pantalla:

En d'altres, només s'indicarà que teclegis el número secret PIN, sense necessitat d'introduir la targeta.

En alguns casos, s'indicarà que introdueixis la targeta al terminal i teclegis el número secret PIN.


Quan facis les compres amb el dispositiu mòbil no caldrà que introdueixis el número secret PIN, perquè la teva identitat ja haurà estat verificada prèviament3.

Què he de fer si he oblidat o bloquejat el número secret PIN de la targeta?

Si no recordes el número secret PIN, pots obtenir-ne un de nou:

En un caixer de CaixaBank 
(“Altres opcions” > “Canviar PIN”)

En una oficina CaixaBank

O pots trucar al telèfon d'assistència: 
900 40 40 90
(des de l'estranger
+34 938 87 25 25)


Si se t'ha bloquejat
perquè has superat el nombre màxim de tres intents per a introduir el número secret PIN correcte de la targeta, el pots desbloquejar:

A CaixaBank Pay: quan se't bloqueja el PIN reps al dispositiu mòbil un SMS o un avís amb què el pots desbloquejar a CaixaBank Pay.
També pots desbloquejar-ho des del menú de la targeta a CaixaBank Pay.

En una oficina CaixaBank

O al telèfon d'assistència: 900 40 40 90
(des de l'estranger +34 938 87 25 25)

Recorda que per poder garantir que reps les nostres comunicacions operatives de manera immediata és important que tinguis les notificacions de l'aplicació de CaixaBankNow o CaixaBank Pay activades i que ens hagis facilitat l'adreça de correu electrònic actual.

Activa les notificacions a CaixaBankNow

Per activar les notificacions a l'aplicació de CaixaBank Pay, accedeix a l'apartat "Configuració" >"Gestionar notificacions".

1. Què és el número secret PIN?
El PIN és un número d'identificació personal. És el codi de seguretat de 4 dígits que només el titular de la targeta coneix i que serveix per a poder validar la identitat de la persona que fa la compra amb targeta. Recorda de no compartir mai aquest número amb tercers.

2. Què és una compra contactless?
Contactless és una tecnologia que et permet fer pagaments amb targeta mitjançant comunicació NFC (Near Field Communication), que permet fer compres d'un import de fins a 50 € sense contacte amb el terminal de pagament.

3. Com es verifica la teva identitat al teu dispositiu mòbil?
Quan graves la teva empremta o el teu reconeixement facial (biometria) o quan introdueixes el PIN al dispositiu mòbil, estàs verificant la teva identitat per a totes les operacions que pots fer amb el teu mòbil.

Si tens qualsevol dubte, pots contactar amb la teva oficina CaixaBank.